औपनिषद सिद्धान्ते ईश्वरमाययोः स्वरूपम्
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१. त्रि.म.ना. ३-३
२. बृ.उ.४-४-१९
३. बृ. उ. २-४-६
४. मनुष्यस्य शरीरगतैर्हस्तपादादीन्द्रीयैयो भेदः स स्वगतभेद: मनुष्यस्य मनुष्यान्तरेण यो भेदः स सजातीय पक्ष्वादिभियों भेद: स विजातीयभेद इत्युच्यते। ब्रह्मण: शरीराद्यवयवाभावान तस्य स्वागतभेदः ब्रह्मसदृशब्रह्माऽ भावान्न सजातीयमेद, ब्रह्मातिरिक्स्य सर्वस्यापि कल्पितत्वान्न विजातीयभेदः संभवातीति तातपर्यम् ।
५. परिच्छनत्वं हि देशत: कालतो वस्तुतश्चेति त्रिविधम्। तत्र अत्यन्ताभावप्रतियोगित्वं देशपरिच्छित्रत्वम्, न तु देशान्तरेऽसत्यं स्वदेशमात्रसत्वं वा। ध्वंस प्रागभावयोः प्रतियोगित्यं कालपपरिच्छिन्त्रत्वम्, अन्योन्याभाव प्रतियोगित्वं च वस्तुपरिच्छिन्नत्वमिति विज्ञेयम्। ब्रह्मण आकाशवद् व्यापकत्वान्न तस्य देशपरिच्छेद, सर्वऽकत्वाच्च न वस्तु परिच्छेद इति बोध्यम् ।
६. बृ० उ० २।३।१
७. ते ०४०३११
८. ते ० उ०२।१.
९. अ०४०७।२३।१
१०. बृ० उ०३।९।२८
११. बृ०४०३१८।K
१२. कठ०१।३।१५
१३. तत्व० प्र० पु०१७.
१४. सन्नाप्यसन्नाप्युभयात्मिका नो भिन्नाप्यभिन्नाप्युभवात्मिका नो। साङ्ङ्गाप्यनङ्ङ्गाप्युभयात्मिका नो महाद्भुताऽनिवच॑नीयरूपा।।। (वि० चू० १११ शलों ०)
१५. वृत्तिप्रभाकरे, पृ० ४१८-४११.
१६. वि० प्र० सं० पृ०५८
१७. सं ० शा० १।३२०
१८. वा ० सु० १३, १५ शलो०।
१९. वे ० सा० पृ०१४
२०. सं० शा ०१।३१९
२१. सं० शा०१।३२७
२२. ब्र० सू० भा० ११९।४
२३. ब्र०सू०भा०१ । ४।३
२४. नृसिंहो०१ खण्डे।
२५. "अस्य जीवस्यास्पष्टोपाधितया रजस्तमोभ्यामभिभूतस्तावत्प्रथानव्यष्ट्यज्ञानोपाधिकत्वेन हेतुनाऽतिप्रकाशकत्वाभावात्' प्राशशब्दवाच्यत्वमित्वर्थ: । प्रायेणश: । प्रायेणश: प्राश इत्युक्तं भवति (वै० सा० विद्धन्मनोरज्जिनी, पृ० ९४) ।
२६. वे०, सा०, पृ० ९-११